MEMORIA MASTER BIBLIO NUEVA
Libros
Abed H.
Almala, (2006): "Applying the Principles of Constructivism to a Quality
E-Learning Environment," en Distance Learning, Questia http://www.questia.com/read/1P3-1269826961
AGERCEL, 2000. Quality guide for
the evaluation and design of language learning and teaching programmes and
materials [CD-ROM]. Bruselas: EUROCENTRES. (En Ezeiza, J.)
Allwright, R., 1981. What do we
want teaching materials for?. ELT Journal 36/1, 5-18. (En Ezeiza, J.)
Aguirre
Beltrán, B. (2004): «La enseñanza del español con fines
profesionales», en J. Sánchez Lobato e I. Santos Gargallo (dirs.),
Vademécum para la formación de profesores. Enseñar español como segunda lengua
(L2) -lengua extranjera (LE), Madrid, SGEL.
Alcaraz
Varó, E., J. Mateo Martínez, F. Yus Ramos (coords.) (2006): Las
lenguas profesionales y académicas, Barcelona, Ariel.
Alice F.
Healy and Lyle E. Bourne, Jr., eds.,(1998): Foreign Language Learning:
Psycholinguistic Studies on Training and Retention (Mahwah, NJ: Lawrence
Erlbaum Associates), en Questia http://www.questia.com/read/59304998
Alonso
Pérez-Ávila, E. (2009): “Aplicaciones de corpus lingüísticos en el
diseño de materiales de enseñanza del español como lengua extranjera (E/LE)”
en Interlingüística, 18.
Allison
Littlejohn, ed., (2003): Reusing Online Resources: A Sustainable Approach to
E-Learning (London: Kogan Page), en Questia http://www.questia.com/read/108728076
Anaya
Moix, V. y Usó Viciedo, L. (2009): “El teletrabajo en la clase de español: cómo
sobrevivir en tiempos de crisis”, en Actas de FIAPE. III Congreso
internacional: La enseñanza del español en tiempos de crisis.
Angela Ann
Zukowski, (2006):"Exploring the New Pathway of Blended Learning," Momentum,
November/December, en Questia http://www.questia.com/read/1P3-1282390891
Angels
Rius, Miguel-Angel Sicilia, and Elena Garcia-Barriocanal, (2008): "An
Ontology to Automate Learning Scenarios? an Approach to Its Knowledge
Domain," Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects,
no. 4, en Questia http://www.questia.com/read/1G1-204209794
Anita
Rosen, (2009): E-Learning 2.0: Proven Practices and Emerging Technologies to
Achieve Real Results (New York: AMACOM), en Questia http://www.questia.com/read/118121910
Arjonilla
Sampedro, A., (2009): “Dinámicas de
grupo: el método grönlohm. Explotación didáctica de la película El Método
(Marcelo Piñeyro, 2005) diseñada para un curso de español de los negocios”
en MarcoELE, 9.
A. S. Sife,
E. T. Lwoga, and C. Sanga, (2007): "New Technologies for Teaching and
Learning: Challenges for Higher Learning Institutions in Developing
Countries," International Journal of Education and Development Using
Information and Communication Technology 3, no. 2, en Questia http://www.questia.com/read/1P3-1409299621
Andreu-Andrés,
M. Á. & M. Grcía-Casas (2010): “Aprendizaje basado en problemas aplicado a
las lenguas de especialidad” en IBÉRICA, 19.
Arnó, E., Soler, A. y Rueda, C. (eds.)(2006): Information Technology in Languages for Specific Purposes: Issues and Prospects. Springer, New York.
Balboni,
P.E. (2000): Le microlingue scientifico-professionali. Natura e insegnamento.
Torino: UTET Libreria Srl.
Barroso,
C.,(2009): “La enseñanza del español de los negocios. Propuestas metodológicas y
organización de proyectos”, en Actas de FIAPE. III Congreso
internacional: La enseñanza del español en tiempos de crisis.
Bell, J. y Gower, R., 1998. Writing
course materials for the world: a great
compromise.
En: B. Tomlinson, ed. 1998. Materials development in language
teaching. 1ª edición. Cambridge: Cambridge University Press,
116-129. (En Ezeiza, J.)
Bueno Lajusticia, M. R. (2003): Lenguas para Fines Específicos en España a través de sus publicaciones. Proyectos Córydon, Madrid (Más info.: http://www.aelfe.org/libro-rbueno.htm) rbueno@ccee.ucm.es
Cabré, M.T.
(1993): La terminología, Barcelona, Antártida. (TEMA)
Cabré,
M.T.; J. Gómez de Enterría (2006): Lenguajes de especialidad y enseñanza de
lenguas. La simulación global, Madrid, Gredos. (TEMA)=> Básica
Carl A.
Raschke, (2002): The Digital Revolution and the Coming of the Postmodern
University (New York: Routledge), en Questia http://www.questia.com/read/108564073
Carol A.
O'neil, Cheryl A. Fisher, and Susan K. Newbold, (2004): Developing An Online
Course: Best Practices for Nurse Educators (New York: Springer), en Questia
http://www.questia.com/read/120749284
Cassany,
D., Gelpí, C. y López Ferrero, C. (2007): “El español en contextos laborales”,
en M. LACORTE (coord.): Lingüística aplicada del español, Madrid, Arco/Libros.
Cecilia
Cabello and Luis Sanz-Menendez, (2003): "Chapter 3: Mobilizing
Expectations on Epr: The Case of Spain," in Technology, Health Care,
and Management in the Hospital of the Future, ed. Eliezer Geisler, Koos
Krabbendam, and Roel Schuring (Westport, CT: Praeger), 31, en Questia http://www.questia.com/read/107035361
Charles
Doe, (2010): "Online Learning
Communities/ Learning Management Systems," Multimedia &
Internet@Schools, March/April, en Questia http://www.questia.com/read/1P3-1981674911
Cheng-Chang
Pan and Michael Sullivan, (2005): "Promoting Synchronous Interaction in an
ELearning Environment: Cyber-Instructors Continually Seek Instructional Tools
That Will Hold Students' Attention, and Make Online Communications More
Efficient and Effective. Skype Is the Latest One to Test," T H E
Journal (Technological Horizons In Education) 33, no. 2, http://www.questia.com/read/1G1-141437553
Christopher
Essex, (2007): "Web 2.0: New Tools for Distance Learning," Distance
Learning, January 1, en Questia http://www.questia.com/read/1P3-1402686951
Colin
Lankshear and Michele Michele, (2004): A Handbook for Teacher Research: From
Design to Implementation (Maidenhead, England: Open University Press), en
Questia http://www.questia.com/read/119512807
Ciapuscio,
G. E. (2003): Textos especializados y terminología, Barcelona, IULA.
Corbacho
Sánchez, A., (2006): “Textos, tipos de texto y textos
especializados” en Revista de filología de la Universidad de La Laguna,
24.
Cortelazzo,
M.A. (1994): Lingue speciali. La dimensione verticale, Unipress, Padova.
(TEMA)
Don
Morrison, (2003): E-Learning Strategies: How to Get Implementation and
Delivery Right First Time (New York: Wiley), en Questia http://www.questia.com/read/107266201
Durán
Escribano, M. P. et allii, (2009): Portolio Europeo de las Lenguas Académico y
Profesional, Madrid, Endymion.
Durán, P., Aguado, G., Álvarez de Mon, I. y García, M. (eds.)(2003) : Las lenguas para fines específicos y la sociedad del conocimiento. Universidad Politécnica de Madrid & AELFE. (Más info.: http://www.aelfe.org/libro-duran.htm ÍNDICE: http://www.aelfe.org/documents/LenguasIFE-indice.pdf )
Ellis, R., 1997. The empirical
evaluation of language teaching materials. ELT Journal 51/1, 36-42. (En Ezeiza, J.)
Emaad Burki
and Joseph J. Savitsky, (2001): "E-Learning in Higher Education," College
and University 77, no. 2, en Questia http://www.questia.com/read/1P3-152483911
Ezeiza, J.,
2003. Cuaderno de
bitácora para la enseñanza y aprendizaje de lenguas. Aplicación informática
inédita (Número de inscripción en el registro de la propiedad intelectual,
SS-142-03). (En Ezeiza, J.)
Ezeiza, J.,
2004-a. La Carta de
Navegación para la enseñanza de lenguas.
Cuestionario para
el análisis de materiales de enseñanza a la luz de los criterios propuestos por
el Marco común europeo de referencia. Memoria de investigación para la
obtención del Diploma de Estudios Avanzados. Universidad Antonio de Nebrija.
Departamento de Lenguas Aplicadas. (En Ezeiza, J.)
EZEIZA, JOSEBA: ANALIZAR Y COMPRENDER LOS MATERIALES DE
ENSEÑANZA
Ezeiza, J.,
2007. Analizar y
comprender los materiales de enseñanza de lenguas en perspectiva de síntesis.
Aplicación a los manuales para la enseñanza de E/LE a adultos. Tesis Doctoral.
Madrid: Universidad Antonio de Nebirja. (En Ezeiza, J.)
Ezeiza, J.,
2009. Analizar y
comprender los materiales de enseñanza en perspectiva profesional: Algunas
claves para la formación del profesorado. Suplementos marcoELE. ISSN 1885-2211 / núm. 9, 2009 LEIDO
Fernández-Valdés
Lloret, E., (2007): Las TIC en la clase de ELE. Interculturalidad y desarrollo afectivo.
Propuesta de una Unidad Didáctica TIC para un aula de enseñanza de ELE
afectivamente eficaz, Memoria de máster (Instituto Cervantes-UIMP).
Frank G.
Bowe, (2000): Universal Design in Education: Teaching Nontraditional
Students (Westport, CT: Bergin & Garvey, 2000), en Questia http://www.questia.com/read/22897626
Garcia Martinez, S. y Fagan, A. (2003): Inglés para Personal Sanitario. Curso de Comunicación en Inglés. 2ª ed. revisada y aumentada, 2003 (ISBN: 84-607-8474-6) (Más info.: http://www.aelfe.org/libro-health.htm afagan@ull.es o sgarcia@ull.es
George M.
Piskurich, ed., (2003): Preparing Learners for E-Learning (San
Francisco: Jossey-Bass, 2003), en Questia http://www.questia.com/read/108168755
Gómez de
Enterría, J. (1998): «El lenguaje científico-técnico y sus
aplicaciones didácticas», en Carabela (segunda etapa), Monográfico: La
enseñanza del español lengua extranjera con fines específicos, 44, sept.
(TEMA)
George M.
Piskurich, ed., (2003): The AMA Handbook of E-Learning: Effective Design,
Implementation, and Technology Solutions (New York: AMACOM), en Questia http://www.questia.com/read/119691314
Geri
McArdle, (2011): Instructional Design for Action Learning (New York:
American Management Association, 2011), en Questia http://www.questia.com/read/120956496
Gómez
de Enterría, J. -E. Hernández (1999): «Usos y modismos en el ámbito de las
relaciones profesionales. Estudio contrastivo en español y francés», en El
español lengua universal, multicultural y multifuncional, Ekonomickà Univerzita
V Bratislava. (TEMA)
Gómez
de Enterría. J. (2000): «Aproximación a los textos científicos. Una
metodología activa», en F.J. Ruiz de Mendoza Ibáñez (coord.), Panorama
actual de la Lingüística Aplicada. Conocimiento, procesamiento y uso del
lenguaje. Adquisición y aprendizaje de lenguas. Diseño curricular. Lengua con
fines específicos, vol. III, Logroño.
Gómez
de Enterría. J, (2000): “Los diccionarios especializados y la
enseñanza de ELE”, en ¿Qué español enseñar? Norma y variación
lingüísticas en la enseñanza del español a extranjeros. Actas del XI Congreso
Internacional de ASELE, Zaragoza, Universidad de Zaragoza.
Gómez de
Enterría. J, (2001): (coord.) La enseñanza / aprendizaje del español con
fines específicos, Madrid, Edinumen.
Gómez de
Enterría, J. (2006): «Últimos enfoques en la enseñanza aprendizaje
del español con fines profesionales», en Ana Mª Cestero (ed.):
Lingüística aplicada a la enseñanza de español como lengua extranjera:
desarrollos recientes, Alcalá de Henares, UAH.
Gómez
de Enterría, J. ; B. García Llamas (2006): «Diseño de un corpus para la
elaboración del Diccionario de enseñanza del Turismo Cultural», en VIII
Reunión plenaria de la red panlatina de terminología: Metodología para la
colecta y la sistematización de corpus con fines diccionarísticos. [en línea]
Gómez de
Enterría, J. (2007): «La enseñanza del español con fines
específicos», en Manel Lacorte (coord.), Lingüística aplicada del
español, Madrid, Arco/Libros.
Gómez
de Enterría. J, (2009): El español lengua de especialidad: enseñanza
y aprendizaje. Madrid, Arco/Libros. => Básica
Gómez de
Enterría, J. (2010) “El lugar que ocupan las lenguas de
especialidad para la enseñanza del español lengua extranjera” en Vera,
Agustín e I. Martínez (eds.) El español en contextos específicos: enseñanza e
investigación, Comillas, Fundación Comillas.
Gotti, M. (1991): I linguaggi specialistici. Caratteristiche linguistiche e
criteri pragmatici, Firenze, La Nuova Italia.
Grace Jean,
(2005): "Free Web-Based Foreign Language Courses Available to
Soldiers," National Defense, December, 29, en Questia http://www.questia.com/read/1P3-969142081
Gutiérrez
Rodilla, B. (2004): El lenguaje de las ciencias, Madrid, Gredos.
Hall, D., 2001. Materials
production: theory and practice. En: D. Hall, y A. Hewings editores, 2001.
Innovation in English language teaching. 1ª edición. Londres: Routledge,
229-239. (En Ezeiza, J.)
Harmer, J., 1983. Appendix: Evaluating
materials. En: J. Harmer, 1983. The Practice of English language teaching. Hong
Kong: Longman. (En Ezeiza, J.)
Heidi
Byrnes, Heather Weger-Guntharp, and Katherine A. Sprang, eds., (2006): Educating
for Advanced Foreign Language Capacities: Constructs, Curriculum, Instruction,
Assessment (Washington, DC: Georgetown University Press, 2006), en Questia http://www.questia.com/read/121203536
Hermans,
A. (1995) : «Sociologie des discours scientifiques. Quelques réflections», Meta
XV 2.
Howard
Robert Wolf, (1987): The Education of a Teacher: Essays on American Culture
(Buffalo, NY: Prometheus Books), en Questia http://www.questia.com/read/98769709
Khan,
G. (1993) : «Différentes approches pour l’enseignement du français sur objects
spécifiques», en S. Barrueco, L. Sierra y E. (TEMA)
Hernández
(eds.), Lenguas para Fines Específicos (II). Investigación y enseñanza,
Alcalá de Henares, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá.
Iriarte
Romero, E. y Herrero Hernández, A., (2009): “La competencia y la mediación
intercultural en la enseñanza de EFE”, en Actas de FIAPE. III Congreso
internacional: La enseñanza del español en tiempos de crisis.
Izquierdo,
C. (2007): “La gramática en los manuales de español para fines específicos”
en RedELE, 10.
Jean
Bedord, (2007): "Distance Education: Choices, Choices, and More
Choices," Searcher, October, en Questia http://www.questia.com/read/1G1-169755262
Jill Bourne
and Euan Reid, eds., (2003): Language Education (London: Kogan Page), en
Questia http://www.questia.com/read/109426906
Joan Kelly
Hall and Lorrie Stoops Verplaetse, eds., (2000): Second and Foreign Language
Learning through Classroom Interaction (Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum
Associates), en questia http://www.questia.com/read/10096931
John M.
Lipski, (2008): Varieties of Spanish in the United States (Washington,
DC: Georgetown University Press), en Questia http://www.questia.com/read/118136403
Jordan,
I. J. (1997): Cohesión y retórica en la conversación, Wilhelmsfeld, Gottfrield
Eger Verlag.
Juan
Lázaro, O. (2010): “Las TIC en el aula de español: la competencia digital y la autonomía
del estudiante” en Mosaico.
Kerbrat-Orecchioni, C. (1998): Les interactions
verbales. 1/ Approche interactionnelle et structure des conversations, Paris,
Armand Colin.
Le Ninan, C. -B. Miroudot, (2004) :
«Apprentissage du FOS. Diversité des situations d’enseignement», en Objectifs spécifiques: de
la langue aux metiers, en Le français dans le monde, Janvier.
Lerat,
P. (1997): Las lenguas especializadas, [trad. A. Rivas], Barcelona.
Lih-Ching
Chen Wang, Jihua Song, and Geping Liu, (2011): "The ELearning Experience:
General Truths and the Chinese ELearning Experience," International
Journal of Instructional Media 38, no. 3, en Questia http://www.questia.com/read/1G1-273901563
Littlejohn, A., 2005. Understanding
the materials we work with. Dossier de
conferencia
impartida en enero del 2005 en la Conferencia APAC celebrada en
Barcelona. (En Ezeiza, J.)
Loffler-Laurian,
A.M. (1983): «Typologie des discours scientifiques: deux approches», Études de
Linguistique Appliquée, 51. Moirand, S. (1990) (ed.) : «Decrire
des discours produits dans de situations professionnelles», en Publics
spécifiques et communication spécialisée, Colección Le français dans le
monde/Recherches et applications, Paris, Hachette. (TEMA)
Lois K.
Evans and Norma M. Lang, eds., (2004): Academic Nursing Practice (New
York: Springer), en Questia http://www.questia.com/read/119170690
Llobera,
M. (2000): «Aspectos semióticos del discurso en la enseñanza de EsFE», en
Actas del I Congreso Internacional de Español para Fines Específicos,
Ámsterdam.
Lomas,
C. -A. Osoro -A. Tusón (1997): Ciencias del lenguaje, competencia comunicativa
y enseñanza de lengua, Barcelona, Paidós. (TEMA)
Louise
Moran and Greville Rumble, eds., (2004): Vocational Education and Training
through Open and Distance Learning (New York: Routledge), en Questia http://www.questia.com/read/108562669
Maggie
McVay Lynch, (2004): Learning Online: A Guide to Success in the Virtual
Classroom (New York: RoutledgeFalmer), en Questia http://www.questia.com/read/108761536
Maggi
Savin-Baden and Kay Wilkie, (2006): Problem-Based Learning Online
(Maidenhead, England: Open University Press), en Questia http://www.questia.com/read/118349001
Marcela T.
Ruiz-Funes, (2002): On Teaching Foreign Languages: Linking Theory to
Practice (Westport, CT: Bergin & Garvey), en Questia http://www.questia.com/read/106894970
Marianne R.
Jeffreys, (2006): Teaching Cultural Competence in Nursing and Health Care:
Inquiry, Action, and Innovation (New York: Springer,) en Questia http://www.questia.com/read/119403503
Martinez Garcia, S. y Fagan, A. (2003): Inglés para Personal Sanitario. Curso de Comunicación en Inglés. 2ª ed. revisada y aumentada, 2003 (ISBN: 84-607-8474-6) afagan@ull.es o sgarcia@ull.es
Mary Alice
Anderson, (2010): "What's It like to Teach an Online Class?," Multimedia
& Internet@Schools, November/December, en Questia http://www.questia.com/read/1P3-2190547721
Mary Alice
Anderson, (2010): "What's It like to Teach an Online Class? the
Exponential Growth in Elearning Offers Rewarding Career Opportunities for
School Media and Technology Specialists Wishing to Expand Their Own Professional
Careers as Online Instructors," Multimedia & Internet@Schools,
November-December, en Questia http://www.questia.com/read/1G1-241616463
Mary Jane
Eisen and Elizabeth J. Tisdell, eds., (2000): Team Teaching and Learning in
Adult Education (San Francisco: Jossey-Bass), en Questia http://www.questia.com/read/118866480
Masuhara, H., 1998. What do
teachers really want from coursebooks?. En: B.
Tomlinson, ed. 1998. Materials
development in language teaching. 1ª edición.
Cambridge:
Cambridge University Press, 239-264(En Ezeiza, J.)
Messias
Nogueira da Silva, A. (2009): “El tratamiento de los marcadores del
discurso en los manuales de español con fines específicos” en Anuario
brasileño de estudios hispánicos, XIX.
Michael
Grahame Moore and William G. Anderson, eds., (2003): Handbook of Distance
Education (Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates), en Questia http://www.questia.com/read/104778992
Monti
Bonafede S., F. San Vicente (2008): "Una webquest para el aprendizaje del
lenguaje económico: experiencia universitaria en la plataforma Moodle” en
CALVI, M.V., G. MAPELLI y J. SANTOS LÓPEZ (coords.) Lingue, Cultura, Economia.
Mortureux,
M.F. (1995) : «Les vocabulaires scientifiques et techniques», en Beacco, J.C.
et Moirand, S. (1993) (coord.), Les enjeux des discours spécialisés, Les
carnets du Cediscor, 3, Paris, Presses de la Sorbonne Nouvelle.
MUSOLFF, Andreas (2009): “Progressive”
evolution and “totipotent” stem cells: metaphors in British and German debates
about the “life sciences” en IBÉRICA, 2009, 17.
(?) Comunicazione e pratiche
discorsive,
Milano, Franco Agnelli LTD.
Pamela
Bolotin Joseph and Gail E. Burnaford, eds., (1994): Images of Schoolteachers
in Twentieth-Century America: Paragons, Polarities, Complexities (Mahwah,
NJ: Lawrence Erlbaum Associates), en Questia http://www.questia.com/read/26017509
Pamela S.
Bacon and David Bagwell, Jr., (2005): Creating Online Courses and
Orientations: A Survival Guide (Westport, CT: Libraries Unlimited), en
Questia http://www.questia.com/read/119190215
Parodi
Sweis, G.(2005): “La compresión del discurso especilizado escrito en ámbitos
técnico-profesionales: ¿aprendiendo a partir del texto?” en Revista
signos: estudios de lingüística, 58.
Paul S.
Goodman, ed., (2002): Technology Enhanced Learning: Opportunities for Change
(Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates), en Questia http://www.questia.com/read/106217070
Pérez
Saucedo, A. I. (2005): “Adquisición y aprendizaje de vocabulario específico a
partir de corpora de textos especializados relativos al turismo” en J. M. Oro
Cabanas, J.D. Anderson, J. Varela Zapata (coords.) en Lingüística aplicada al
aprendizaje de lenguas, Universidad de Santiago de Compostela, Servicio de
Publicaciones.
Piqué Angordans, J., Camaño Puig,R. y Piqué Noguerga, C. (2011)Escribir y Publicar en Enfermería: del trabajo escrito universitario al artículo de Investigación. Tirant lo Blanch (Más info./ Comprar online: http://www.tirant.com/libreria/detalle?articulo=9788493931650
Porcelli,
G., et alii (1990): Le lingue di specializzazione e il loro insegnamento.
Problema teorici e orientamenti didattici, Milano, Vita e Pensiero.
Quemada,
B. (1987): «Notes sur lexicographie et dictionarique», Cahiers de lexicologie
51. (TEMA)
Rafael Salaberry and Barbara A. Lafford, eds., (2006):
The Art of Teaching Spanish: Second Language Acquisition from Research to
Praxis (Washington, DC: Georgetown University Press), en Questia http://www.questia.com/read/119845607
R. E. Batchelor and Miguel Ángel San JosÉ,
(2003): Using Spanish Vocabulary (Cambridge, England: Cambridge
University Press), 103, en Questia http://www.questia.com/read/120155957
Rebecca A. Hines and Cynthia E. Pearl, (2004):
"Increasing Interaction in Web-Based Instruction: Using Synchronous Chats
and Asynchronous Discussions," Rural Special Education Quarterly
23, no. 2, en Questia http://www.questia.com/read/1P3-657554971
Robert J. Blake, (2008): Brave New Digital
Classroom: Technology and Foreign Language Learning (Washington, DC:
Georgetown University Press), en Questia http://www.questia.com/read/120061827
Robert W. Proctor and Kim-Phuong L. Vu, eds.,
(2005): Handbook of Human Factors in Web Design (Mahwah, NJ: Lawrence
Erlbaum Associates), en Questia http://www.questia.com/read/107375526
Roy D. Sleator, (2010): "The Evolution of
ELearning: Background, Blends and Blackboard," Science Progress 93,
no. 3, en Questia http://www.questia.com/read/1G1-239813870
Rubdy, R., 2003. Selection of
materials. En: B. Tomlinson, ed. 2003. Developing materials for language
teaching. 1ª edición. Londres: Continuum, 37-57. (En Ezeiza, J.)
Sabaj
M., O., S. Ferrari (2005): “La comprensión de textos especializados en
sujetos con formación profesional diferenciada” en Revista de
lingüística teórica y aplicada, 43, 2.
Sabater,
M. LL. (2006): “Descripción del proceso de análisis etnográfico de una negociación
comercial en la clase de lengua y estudio de los intensificadores del discurso”
en Español para Fines Específicos. Actas del III Congreso Internacional de
Español para Fines Específicos.
Sam L. Slick and Maryjane Dunn, (2005): "A Future
Trends in Workforce Development: Occupational Spanish," The Catalyst,
Winter, en Questia http://www.questia.com/read/1P3-972967951
Santamaría
Martínez, R. (1999): Una experiencia mágica: la poesía en el aula de ELE,
Memoria de Máster Inédita, Alcalá de Henares, Universidad de Alcalá.
Sanz
Álava, I. (2000): «Las presentaciones orales en el español profesional», en Actas
del I Congreso Internacional de Español para Fines Específicos, Ámsterdam.
Sanz
Rioyo, A. (1999): La enseñanza de lenguas especiales a estudiantes extranjeros: el
español de la medicina, Memoria de Máster Inédita, Alcalá de Henares, Universidad de Alcalá.
Schifko,
P. (1990): «¿Qué hay de especial en las lenguas de especialidad?», en J.
Padilla Galvez (ed.), El lenguaje económico, lengua de especialidad, Linz,
Universitätsverlag Rudolf Trauner.
Schifko,
P. (1998): «¿Existen las lenguas de especialidad?», en M. Bargalló et alii
(eds.), Las lenguas de especialidad y su didáctica, Tarragona, Universitat
Rovira i Virgili. (TEMA)
Sheila Nataraj Kirby et al., (2004): Reforming
Teacher Education: A First Year Progress Report on Teachers for a New Era
(Santa Monica, CA: Rand), en Questia http://www.questia.com/read/103036124
Shirley Bach, Philip Haynes, and Jennifer Lewis Smith,
(2007): Online Learning and Teaching in Higher Education (Maidenhead,
England: Open University Press), en Questia http://www.questia.com/read/119857989
Starr Roxanne Hiltz and Rickl Goldman, eds., (2004): Learning
Together Online: Research on Asynchronous Learning (Mahwah, NJ: Lawrence
Erlbaum Associates, en Questia http://www.questia.com/read/104719041
Terry A. Osborn, (2000): Critical Reflection
and the Foreign Language Classroom (Westport, CT: Bergin & Garvey,), en
Questia http://www.questia.com/read/27227685
Terry A. Osborn, ed., (2002): The Future of
Foreign Language Education in the United States (Westport, CT: Bergin and
Garvey,), en Questia http://www.questia.com/read/101024113
Thomas M. Duffy and Jamie R. Kirkley, eds.,
(2004): Learner-Centered Theory and Practice in Distance Education: Cases
from Higher Education (Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates), en Questia
http://www.questia.com/read/104720804
Timothy G. Reagan and Terry A. Osborn, (2002): The
Foreign Language Educator in Society: Toward a Critical Pedagogy (Mahwah,
NJ: Lawrence Erlbaum Associates), en Questia http://www.questia.com/read/104944812
Tomlinson, B., ed. 2003-a.
Developing materials for language teaching. 1ª edición.
Londres: Continuum, 58-71. (En Ezeiza, J.)
Varela
Salinas, M.-J.(2010) Panorama actual del estudio y la enseñanza
de discursos especializados. Bern: Peter Lang.
Vázquez,
G. (2004): «La enseñanza del español con fines académicos», en J. Sánchez
Lobato e I. Santos Gargallo (dirs.), Vademécum para la formación de profesores.
Enseñar español como segunda lengua (L2) -lengua extranjera (LE), Madrid, SGEL.
Vázquez
Mariño, I., (2008): “El español con fines específicos por medio
de la explotación didáctica de el Método” en MarcoELE, Memorias de investigación sobre Español
lengua de especialidad presentadas en el Máster en Enseñanza de Español como
Lengua Extranjera de la universidad de Alcalá
Villar
Saro, A. (2009): Vivir y trabajar en España: la competencia intercultural en el
mundo de la empresa, Memoria de máster (Universidad de Cantabria-Fundación
Comillas).
?
"Weichert Supports Its 19,000 Associates with ELearning &
Classroom Instruction," Workforce Management, June 25, 2007, S8, en
Questia http://www.questia.com/read/1P3-1299542491
DE INTERÉS
Philippa Mungra and Tatiana Canziani
(University of Rome La Sapienza & University of Palermo, Italy)
Lexicographic studies in medicine:
Academic Word List for clinical case histories http://www.aelfe.org/documents/03_25_Mungra.pdf
(19/07/2013)
John R. Skelton & Jan Whetstone
(University of Birmingham, United Kingdom)
English for Medical Purposes and Academic Medicine: looking for common ground
English for Medical Purposes and Academic Medicine: looking for common ground
Carmen
Pérez-Llantada Auría
Escribir y publicar en enfermería. Del trabajo escrito universitario al artículo de investigación, Jordi Piqué Angordans, Ramón Camaño Puig, Carmen Piqué Noguera.
Escribir y publicar en enfermería. Del trabajo escrito universitario al artículo de investigación, Jordi Piqué Angordans, Ramón Camaño Puig, Carmen Piqué Noguera.
Miguel Á.
González Macías
Las lenguas de especialidad en español, Maria Vittoria Calvi, Cristina Bordonaba Zabalza, Giovanna Mapelli, Javier Santos López.
Las lenguas de especialidad en español, Maria Vittoria Calvi, Cristina Bordonaba Zabalza, Giovanna Mapelli, Javier Santos López.
Mª Ángeles
Andreu-Andrés & Miguel García-Casas (Universidad Politécnica de Valencia e
IES La Morería, Spain)
Aprendizaje basado en problemas aplicado a las lenguas de especialidad
Aprendizaje basado en problemas aplicado a las lenguas de especialidad
Françoise Salager-Meyer
Patient Tales. Case Histories and the Use of Narratives in Psychiatry, Carol Berkenkotter.
Patient Tales. Case Histories and the Use of Narratives in Psychiatry, Carol Berkenkotter.
Portfolio Europeo de las Lenguas Académico y Profesional, Mª Pilar Durán Escribano, Georgina Cuadrado Esclápez, Joana Pierce McMahon, Ana Mª Roldán Riejos, Paloma Úbeda Mansilla, Mª Mar Robisco Martín, Joaquín Santiago López.
Oana Maria Carciu (Universidad de
Zaragoza, Spain)
An intercultural study of first-person plural references in biomedical writing
An intercultural study of first-person plural references in biomedical writing
Manuel Botella Rodríguez
Writing for Nursing and Midwifery Students, Julio Giménez.
Sofija Micic (University of Belgrade,
Serbia) Writing for Nursing and Midwifery Students, Julio Giménez.
The role of translation in undergraduate medical English instruction
Pedro A. Fuertes Olivera
Advances in Medical Discourse Analysis: Oral and Written Contexts, Mauricio Gotti & Françoise Salager-Meyer (eds)
Advances in Medical Discourse Analysis: Oral and Written Contexts, Mauricio Gotti & Françoise Salager-Meyer (eds)
Manuel Botella
Rodríguez & Pilar González Rodríguez (Universidad de Cádiz)
Los inicios de la enseñanza de las lenguas para fines específicos en el Real Colegio de Cirugía de la Armada de Cádiz
Los inicios de la enseñanza de las lenguas para fines específicos en el Real Colegio de Cirugía de la Armada de Cádiz
Philippa Mungra (University of Rome “La
Sapienza”, Italy)
Metaphors among titles of medical publications: an observational study
Metaphors among titles of medical publications: an observational study
Amparo
García-Carbonell y Frances Watts (Universidad Politécnica de Valencia)
Perspectiva histórica de simulación y juego como estrategia docente: de la guerra al aula de lenguas para fines específicos
Perspectiva histórica de simulación y juego como estrategia docente: de la guerra al aula de lenguas para fines específicos
Reviewed by Patricia
Edwards Rokowski (Universidad de Extremadura)
La redacción y traducción biomédica (inglés-español). Un estudio basado en 200 textos. By Esther Vázquez y del Árbol.
La redacción y traducción biomédica (inglés-español). Un estudio basado en 200 textos. By Esther Vázquez y del Árbol.
Reseñado por Mª
Blanca Mayor Serrano (Doctora en Traducción e Interpretación, Barcelona)
La enseñanza de los lenguajes de especialidad. La simulación global. Por María Teresa Cabré y Josefa Gómez de Enterría.
La enseñanza de los lenguajes de especialidad. La simulación global. Por María Teresa Cabré y Josefa Gómez de Enterría.
María-José Esteve Ramos (Universitat Jaume
I de Castelló)
Medical terminology across the centuries: distinctive features of a chronological study in the field of ophthalmology
Medical terminology across the centuries: distinctive features of a chronological study in the field of ophthalmology
Lourdes Divasson
Cilveti & Isabel K. León Pérez (Universidad de La Laguna. Tenerife)
"Textual and language flaws: problems for Spanish doctors in producing abstracts in English"
"Textual and language flaws: problems for Spanish doctors in producing abstracts in English"
Gustavo
Mendiluce Cabrera & Ana Isabel Hernández Bartolomé (Universidad de
Valladolid)
"La matización asertiva en el artículo biomédico: una propuesta de clasificación para los estudios contrastivos inglés-español".
"La matización asertiva en el artículo biomédico: una propuesta de clasificación para los estudios contrastivos inglés-español".
Lenguas para
Fines Específicos en España a través de sus publicaciones (1985-2002). María
Rosario Bueno Lajusticia
Revisado por / Reviewed by: Juan Carlos Palmer Silveira (Universitat Jaume I)
Revisado por / Reviewed by: Juan Carlos Palmer Silveira (Universitat Jaume I)
Mª Blanca Mayor
Serrano (Traductora, Granada)
"La enseñanza-aprendizaje de los elementos metacomunicativos en la formación de traductores médicos: La clase de texto «artículo de divulgación», inglés-español", pp. 89-107.
"La enseñanza-aprendizaje de los elementos metacomunicativos en la formación de traductores médicos: La clase de texto «artículo de divulgación», inglés-español", pp. 89-107.
Inglés para
Personal Sanitario. Curso de Comunicación en Inglés, por Soledad García
Martínez & Anna Fagan
Reseñado por / Reviewed by: Jordi Piqué-Angordans (Universitat de València)
Reseñado por / Reviewed by: Jordi Piqué-Angordans (Universitat de València)
M. Ángeles
Alcaraz Ariza (Universidad de Alicante)
"Los epónimos en medicina", pp. 55-73.
"Los epónimos en medicina", pp. 55-73.
María Boquera
Matarredona (Universidad Politécnica de Valencia)
"La traducción de metáforas en un texto de divulgación médica", pp. 13-25.
"La traducción de metáforas en un texto de divulgación médica", pp. 13-25.
PARA LEER
OJEAR
Sobre la simulación global.
-La enseñanza de la lengua mediante tareas:
-Las siguientes direcciones tienen ejemplos:
-Ventajas de la usar la SG en la enseñanza de una lengua de
especialidad:
Bibliografía y
Recursos en Internet
Algunas direcciones Web de interés para la preparación de
actividades:
History of
the Philippino Nurses in the United States: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Philippine_nurses_in_the_United_States
History of
Nursing: http://www.jblearning.com/samples/0763752258/52258_CH01_Roux.pdf (52258_CH01_RouxHistoryOfNursing)
The Future of Nursing: Leading
Change, Advancing Health ( 2011 ) / J International Models of
Nursing: http://www.nap.edu/openbook.php?record_id=12956&page=565
Migration of Latin American nurses could help U.S. healthcare: http://saludify.com/latin-american-nurses-healthcare/
Saludify: http://saludify.com/
Saludify’s mission is to help improve the health and well-being of Latinos in the U.S.
INFORMACIONES DE
INTERÉS PARA EL ESPAÑOL DE LA SALUD:
Instituciones
Públicas
Autoimmune Diseases (lupus, MS, etc.)
Hepatitis
Traffic Safety
Continuing Education and Training and Training Opportunities: http://phpartners.org/educ.html
Curriculum for Medication Assistants: https://www.ncsbn.org/3478.htm
Villanova University - Nursing- Four-year academic program: http://www1.villanova.edu/villanova/nursing/programs/undergrad/bsn/curriculum.html
SIMMONS- Undergraduate Programme- Nursing: http://www.simmons.edu/undergraduate/catalog/
Dominican University of California- Nursing: http://www.dominican.edu/academics/hns/nursing
AHRQ- Agency for Health Care Research and Quality's: http://www.ahrq.gov/Sitemap.htmlAHRQ curriculum tools for health care professionals : http://www.ahrq.gov/professionals/education/curriculum-tools/index.html
AHRQ- Noticias en español: http://www.ahrq.gov/news/newsroom/noticias/index.html
AHRQ- Consejos de salud para ti: http://www.ahrq.gov/news/columns/consejos-de-salud-para-ti/index.html
AHRQ-
Articles of interest (desde 2002): http://archive.ahrq.gov/news/artarch.htm
|
Nursing(Portal): http://en.wikipedia.org/wiki/Portal:Nursing
Nursing in the
United States http://en.wikipedia.org/wiki/Nursing_in_the_United_States
ANA-American Nurses Association: http://www.nursingworld.org/
NCSBN - National Council of State Boards
of Nursing (official site): https://www.ncsbn.org/index.htm
State Board of Nursing (USA): http://www.nurseuniverse.com/articles/State_Boards_of_Nursing.htm
Nursing CEU Courses: http://www.nursingceu.com/courses/curriculum_nceu_category.html
My Nursing Career: http://www.my-nursing-career.com/http://www.my-nursing-career.com/category/nursing-programs/http://www.my-nursing-career.com/nursing-jobs/np-jobs/ |
NGOabroad International Careers
& Volunteering: http://www.ngoabroad.com/Articles/Cent&SAmerica.html
StudyAbroad:
http://www.studyabroad.com/programs/nursing/intensive+language,spanish+elsewhere/default.aspx
United
States department of Labor - Statistics: http://www.bls.gov/bls/sitemap.htm ( Job openings due to growth and replacement
needs, 2010-2020)
"Nursing
+ Spanish": http://data.bls.gov/search/query/results?q=Nursing,%20Spanish,
|
Exams for
Nursing: http://www.examsfornursing.com/
NCLEX
Forum: http://www.nclexforum.com/
Nursing in
the USA: http://www.brutish-nursing.com/wk_us.html
LIBRO: Core Curriculum for Critical Care Nursing: http://www.amazon.com/Core-Curriculum-Critical-Care-Nursing/dp/0721604501
Ministerio de Sanidad (?)
Organísmos Internacionales
OMS
Algunas Empresas de Salud
HOSPITALES E INSTITUCIONES SANITARIAS EN ESPAÑA
Salud online
Hospitales e instituciones sanitarias en Hispanoamérica
Informaciones de carácter sanitario (?)
Diario
Expansión http://www.expansion.com/
El
Economista http://www.eleconomista.es/
Diario
Cinco Días http://www.cincodias.com/
Quincenal.
Economía y negocios. Bogotá. (Colombia). http://www.dinero.com/larevista/159/
LA NACIÓN
ON LINE (Argentina) http://www.lanacion.com.ar/
EL COMERCIO
(Perú) http://www.elcomercioperu.com.pe/Online/
EL
UNIVERSAL (Venezuela) http://www.el-universal.com/
Macroeconomía
(México) http://www.suempresa.com
Glosariiccionarios
http://ec.europa.eu/eurodicautom/Controller
http://www.cincodias.com/empresas/glosario.html
http://www.servitel.es/atv/AYU/INTERNET/DICCIO/diccio.htm#W
http://www.telefonica.es/fat/lex.html
INFORMACIONES DE INTERÉS PARA EL ESPAÑOL DE LA SALUD:
Páginas de
información salud de comunidades y ciudades
INFORMACIONES DE
INTERÉS PARA EL ESPAÑOL DE LAS CIENCIAS DE LA SALUD:
Catálogo de Hospitales -Centros de salud en España http://www.fisterra.com/recursos_web/no_explor/centrosalud.asp
Recursos médicos – Hospitales en todo el mundo www.readysoft.es/medicina/hospital/
Ciencia y Salud – Hospitales – Cruz Roja Mexicana www.yellow.com.mx/cgi-bin/yellow/espanol/
Cruz Roja Argentina http://cruzroja.org.ar/s-fernando/carrerasoficiales.php
Recursos online
sobre educación
The
New York Times - Education http://www.nytimes.com/pages/education/index.html
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Hi visitor,
Thanks for your message. We will read it and publish if its content is adecuate to our blog.
Hola visitante:
Gracias por tu mensaje. Lo leeremos y lo publicaremos si su contenido es el adecuado para nuestro blog.
Administradora de Queen Letizia Spanish Institute